Projekt dofinansowany przez Fundację BGK w programie „Na dobry początek!” – 2021
KODOWANIE
ZAJĘCIA NR 1
Dzieci zapoznały się z tematyką projektu oraz pomocami, które będą towarzyszyły im podczas zajęć, układały także serca
z okazji Walentynek.
Zajęcia przebiegły w bardzo pozytywnej atmosferze.
ZAJĘCIA NR 2
Z okzji Dnia Kota ułożyliśmy kota, wykorzystujac do tego dużą mate oraz kubeczki.
Układaliśmy również śnieżynkę.
ZAJĘCIA NR 3
Zajęcia z wykorzystaniem mini maty. Dzieci umieszczały obrazki na macie zgodnie z podaną instrukcją. Nastepnie tworzyły historyjki obrazkowe zawierające wymienione elementy. Kolejne zadanie dotyczyło utrwalenia pór roku, dzieci układały według kodu kolorystycznego poszczególne elementy dotyczace pór roku.
ZAJĘCIA NR 4
Zajęcia z wykorzystaniem mini maty. Dzieci ustawiały i uzupełniały kubeczki na macie zgodnie z kodem.
Zadania bardzo spodobały się dzieciom, robiły to z dużym zaangażowaniem i skupieniem.
ZAJĘCIA NR 5
Budujemy wieże z kubeczków na podstawie warunków.
ZAJĘCIA NR 6
Układanie budowli z kubeczków według pomysłów dzieci, prace były imponujące.
Przeliczanie elementów, zadaniem dzieci było przeliczanie elementów na kubkach, a następnie sprawdzanie, które kolory będą odpowiadać poszczególnym kubkom. Nastepnie dzieci musiały zbudować wieżę zgodnie z podanym wzorem.
Zadanie to bardzo przypadło do gustu przedszkolakom
ZAJĘCIA NR 7
Zajęcia z wykorzystaniem średniej maty do kodowania. Zajęcia dotyczyły pojęcia symetrii.
Dzieci z wykorzystaniem lustra zobaczyły na czym polega symetria, wspólnie z nauczycielem układały wzory na macie w sposób symetryczny, a następnie dzieci same próbowały odtworzyć obrazki z kubeczków oraz na kartce papieru.
Zadanie było trudne jednak każdy przedszkolak świetnie poradził sobie z zadaniem.
ZAJĘCIA NR 8
Zajęcia z wykorzystaniem średniej maty do kodowania.
Zbudyjemy na macie kwiaty, których kolor promyki słońca przypomina...
ŻONKILE- kwiaty z kubeczków.
Dzieci również odnajdowały drogę do wyznaczonego celu posługując się podanymi warunkami, a także same tworzyły warunki.
ZAJĘCIA NR 9
Gry i zabawy z krążkami matematycznymi: dzieci podzielone na dwie drużyny rzucały po kolei kostką do gry. Ilość wyrzuconych oczek wskazywała jaki krążek należy zebrać do pojemniczka. Wygrała drużyna która zebrała najwięcej krążków. Na dzisiejszych zajęciach ułożyliśmy kolejny wiosenny kwiat z wykorzystaniem kubeczków oraz ksiażki "Obrazki w rymowankach ukryte" .
ZAJĘCIA NR 10
Gry i zabawy matematyczne z wykorzystaniem krążków matematycznych to ostatnie zajęcia z tego bloku.
Memory liczbowe - to gra, w której zadaniem było odnalezienie 2 takich samych liczb ukrytych pod krążkami.
Trzy w linii - gra, podczas której przedszkolaki musiały zbudować linię z 3 kubeczków w kolorze swojej drużyny : pionową, poziomą lub skośną w zależności od wyrzuconych oczek na kostce stawiany był kubek na odpowiedniej liczbie.
ZAJĘCIA NR 11
W wielkanocnym nastroju ...
Przed wami bardzo trudna zagadka ukryta w różnokolorowych kratkach.
Jeśli wszystkie pola prawidłowo zapełnimy, to świąteczny nastrój na zajęcia wprowadzimy.
Na zajęciach ułożyliśmy Wielkanocnego kurczaczka wykorzystujać ksiażkę Obrazki w rymowankach ukryte.
Dzieci pokolorowały również pisankę wg podanego kodu.
ZAJĘCIA NR 12
Kolejne zajęcia z wykorzystaniem książki Obrazki
w rymowankach ukryte.
Dziś na zajęciach dzieci same zadecydowały jaki obrazek ułożymy, była to plaża.
Obrazek ten wszytkich wprawił
w wakacyjny nastrój
Nastepnie dzieci uczestniczyły w zabawie ruchowej
z wykorzystaniem warunków.
ZAJĘCIA NR 13
Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy robota GENIBOTA.
Dzieci nauczyły się grać gamę solmizacyjną na dzwonkach chromatycznych, następnie zagrał ją nam robot Genibot.
Każdy miał możiwość zabawy robotem.
Robot GENIBOT od samego poczatku wbudził ogromne zainteresowanie wśród dzieci.
ZAJĘCIA NR 14
Na kolejnych zajęciach zostały przedstawione kolejne funkcje robota Genibota,dzici były zachwycone
Z pomocą robota utrwalilismy poznane figury geometryczne.
ZAJĘCIA NR 15
Dzieci na zajęciach zagrały w grę „Memory”, wykorzystując krążki kompetencji kluczowych.
W grze utrwalały kolory. Grze towarzyszyło wiele pozytywnych emocji
Z wykorzystaniem robota GENIBOTA zagrały „100 lat”.
ZAJĘCIA NR 16
Kolejne zajęcia za nami. Tym razem dzieci zagrały w grę wykorzystując krążki kompetencji kluczowych dotyczących (kina, fotografii i kolorów). Dzieci były podzielone na dwie drużyny, zadaniem każdej drużyny było zdobycie jak największej ilości krążków danej kategorii.
ZAJĘCIA NR 17
Na zajęciach wykorzystaliśmy krążki humanistyczne. Dzieci zagrały w grę z literami.
Zadaniem każdego dziecka było odkrycie krążka, nazwanie odkrytej litery i wskazanie wyrazu rozpoczynającego się daną literą.
Tworzyliśmy z rąk i naszego ciała litery.
ZAJĘCIA NR 18
Tym razem dzieci rozróżniały cechy wspólne oraz różnice wśród danych krążków humanistycznych.
Dzieliły elementy (zwierzęta, warzywa, owoce, pojazdy,zabawki) i tworzyły z nich zbiory na macie ze względu na cechy, ściśle określone dla danej grupy. Zagraliśmy w kalambury wykorzystując krążki.
ZAJĘCIA NR 19
Wprowadzenie do Scratch Juniora programu dla dzieci mającego na celu naukę programowania.
Zapoznanie z programem, przedstawienie do czego program służy, wyjaśnienie co oznaczają poszczególne ikonki.
Pierwsze zabawy z programem.
ZAJĘCIA NR 20
Kolejne zajęcia z programem Scratch Junior. Dzieci z pomocą nauczyciela miały okazję tworzyć proste gry.
Układanie wieży z kubeczków,odwracając warunki.
PODSUMOWANIE ZAJĘĆ WRĘCZENIE PAMIĄTKOWYCH DYPLOMÓW I KSIĄŻECZEK.
ZAJĘCIA ZAKOŃCZONE